VORES FORPLIGTELSE
OVERFOR DIG

Vi ønsker at behandle dine personoplysninger med respekt. Det gør vi ved at give dig det fulde overblik og kontrol over vores håndtering af dine data.

Det er vigtigt, at du ved, hvilke personoplysninger vi indsamler, og hvordan vi anvender dem. Listen over de dataansvarlige afdelinger, der behandler dine oplysninger, afhængigt af hvor du opretter en konto, kan findes isektionen 'Kontakt os'.

Vi har gjort vores bedste for at gøre vores forklaringer korte og nemme at forstå. Men hvis du ønsker yderligere oplysninger, eller hvis du sidder tilbage med ubesvarede spørgsmål, kan du kontakte vores databeskyttelsesrådgiver ved hjælp af oplysningerne i afsnittet 'Kontakt os' nederst på siden.

Hvis vi på noget tidspunkt ændrer vores politik for beskyttelse af personoplysninger i betydelig grad, informerer vi dig herom. Om nødvendigt beder vi også om din tilladelse i forbindelse med eventuelle ændringer.

Privatlivspolitik
PRIVATLIVSPOLITIK

Vores privatlivspolitik er udformet med dig i tankerne. Afhængig af, hvordan du interagerer med os, har det betydning for, hvilke data vi indsamler, og hvordan vi anvender dem. Hvis du for eksempel:

  1. 1.
    Køber en billet hos os, anvender vi dine oplysninger til at opfylde både vores og Events Partners’ (artist, arrangør, pladeselskab eller spillested) forpligtelser over for dig ved at levere denne service,og, hvor det er tilladt, holde dig opdateret om andre begivenheder, der kan have din interesse.
  2. 2.
    besøger vores hjemmesider, anvender vi cookies til at skræddersy din oplevelse og forhåbentlig give dig en problemfri oplevelse.

Dine valg og rettigheder under hvert scenarie uddybes herunder.

OVERSIGT

Klik på et emne for at læse yderligere information eller scroll ned for at læse hele privatlivspolitikken.

Hvilke oplysninger har vi, og hvor vi får dem fra

Vi indsamler og opbevarer forskellige typer oplysninger, når du opretter en konto, køber billetter, kontakter os og bruger vores hjemmesider eller apps samt interagerer med os via sociale medier. Få flere oplysninger

Hvordan anvender vi dine oplysninger og hvorfor

Der er flere årsager til, at vi indsamler og bruger dine oplysninger. Vi anvender dem f.eks. til at komme med skræddersyede anbefalinger, dele nyheder om kommende billetsalg, anden marketing og som det ellers er lovpålagt. Få flere oplysninger

Hvem vi deler dine data med og hvorfor

Vi deler dine oplysninger med eventpartner(e) – som f.eks. kunstneren, arrangøren, eller spillestedet – samt andre tredjeparter, der er knyttet til den leverede service. Få flere oplysninger

Dine valg og rettigheder

Du har ret til selv at vælge, om du vil modtage marketing fra os. Du har også adgangsret til de oplysninger, vi har om dig. Få flere oplysninger

Sikring af dine oplysninger

Vi tager alle nødvendige foranstaltninger for at sikre, at dine oplysninger er beskyttede, samt at disse bliver slettet, når vi ikke længere har brug for dem. Få flere oplysninger

Kontakt os

Vi har et globalt privatlivsteam af tillids- og sikkerhedseksperter, der sikrer ende til ende beskyttelse af dine personlige oplysninger gennem hele dataens livscyklus. Har du spørgsmål til ovenstående eller vores tilgang til Privatlivspolitik, er vores dedikerede privatlivskontor, herunder vores Chief Privacy Officer, Hannah Foster, og International Data Protection Officer, Alex Bryant, her for at hjælpe.Få flere oplysninger

Privatlivspolitik
HVILKE OPLYSNINGER
VI HAR & HVOR
VI HAR FÅET DEM FRA

Når vi indsamler dine personoplysninger, gemmer vi dem i vores kundedatabaser såsom vores billetplatforme til at administrere din adgang til begivenheder, vores betalingsplatforme til at behandle dine ordrer, vores kundeserviceplatforme til at administrere dine eventuelle forespørgsler samt vores marketingsystem for at kunne kommunikere med dig, afhængigt af dine valg.

I betragtning af vores virksomheds globale karakter kan nogle af de produkter og tjenester, vi tilbyder, afvige og er muligvis ikke tilgængelige på det marked, hvor du har en konto.

  • Når du opretter en konto og køber billetter. Når du opretter en konto, køber en billet, tilmelder dig et presale eller får en overført en billet fra en vent, indsamler vi oplysninger direkte fra dig. Afhængigt af den tjeneste, vi leverer, kan dette omfatte dine kontakt- og faktureringsoplysninger som f.eks. dit navn, din adresse, dit postnummer, din e-mailadresse, dit telefonnummer og dine kreditkortsoplysninger.
  • Når du køber billetter fra tredjepart. Køber du dine billetter fra tredjeparts e-handelssider, sender tredjeparten os oplysninger såsom dine kontakt- og faktureringsoplysninger samt oplysninger om dit billetkøb, så vi kan ekspedere billetterne til dig.
  • Når du anvender vores websteder og apps. Når du anvender vores websteder eller apps, bruger vi ved din tilladelse sporingsværktøjer som browsercookies og web beacons samt teknologi såsom GPS og Wi-Fi til passivt at indsamle data om dig, såsom den browser og enhed, du anvender, din IP- adresse, din placering, det websted, du kom fra, hvad du gjorde og ikke brugte vores websted eller app til, eller det websted, du besøger, når du forlader os. For mere information om, hvordan vi indsamler disse oplysninger, se vores CookiePolitik.
  • Fanoplevelse og kundesupport. Når du kontakter vores kundeserviceteams med en forespørgsel eller for at give os feedback, optager vi interaktionen til bevismæssige formål og for at yde support i forbindelse med din forespørgsel.
  • Når du bruger sociale medier og online offentlige fora. Når du bruger en social mediefunktion på vores websted eller apps, poster på sociale medieplatforme eller på et offentligt sted eller på et af vores websteder, kan det sociale mediewebsted give os nogle oplysninger om dig.
  • Når du køber handicapbilletter. Har du behov for handicapbilletter, gør vi alt, hvad vi kan, for at sikre, at du får den bedste oplevelse, når du deltager i vores arrangementer. For at kunne gøre dette indsamler vi detaljer om dine specifikke behov. Det gør vi kun én gang. Herefter er dine behov registreret til næste gang, du kommer tilbage for at købe en ny handicapbillet.
  • Når du sælger en billet via Ticketmaster. Da vi overfører penge til dig, har vi behov for at indsamle oplysninger, såsom et gyldigt ID, som en del af vores Know-Your-Customer-krav (KYC). Når din identitet er blevet bekræftet, sletter vi sikkert disse oplysninger. Vi kan også indsamle oplysninger fra dig, når du anvender vores tjenester til at sælge billetter, herunder yderligere identifikationsdata såsom CVR-nummer.
  • Behandling af børns data. I de få tilfælde, hvor vi indsamler personlige oplysninger fra børn, søger vi altid forældrenes samtykke og vil kun indsamle sådanne oplysninger til de formål, der er angivet, da vi indsamlede dem.
  • Geodemografiske data. I visse tilfælde anvender vi leverandører, såsom reklame- og marketingpartnere, der indsamler, koordinerer og sorterer i geodemografiske data såsom aldersgruppe eller køn, eller oplysninger om begivenheder, du kan lide, eller produkter, du køber hvilket hjælper os til bedre at tilpasse vores tjenester til dig. Se afsnittet "Dine valg og rettigheder" nedenfor, hvis du foretrækker, at vi ikke gør dette.
  • Oplysninger, som bruges til sundheds-/sikkerhedsmæssige formål. I nogle tilfælde indsamler vi oplysninger fra billetkøbere og deltagere i forbindelse med infektionssygdomme i den udstrækning der er pålagt af gældende lov. Disse oplysninger kan omfatte navne, kontaktoplysninger pladsplacering sammen med indgangs- og udgangstidspunkter.

I situationer hvor en tredjepart til en arrangør kræver indsamling af sundhedsoplysninger (som f.eks. testresultater), henvises til deres privatlivspolitik og -vilkår for at forstå, hvordan dine data bliver indsamlet og brugt.

HVORDAN VI BENYTTER
DINE OPLYSNINGER & HVORFOR

I dette afsnit kan du læse mere om, hvordan vi anvender dine personoplysninger og de juridiske grunde/formål, som vi bruger dem til.

  1. 1.
    Til gennemførslen af vores transaktion med dig
    • Når du foretager køb. Vi anvender dine oplysninger, når du gennemgår en transaktion med os (for eksempel for at købe merchandise eller en billet), så vi kan:
      • ekspedere din ordre
      • sende dig kundeservicemails, herunder reservationsbekræftelser og begivenhedspåmindelser
      • tage betaling
      • give dig kundesupport.
    • Eventpartner(e). For at dele med eventpartner(e), som leverer tjenester til begivenheden, som f.eks. arrangøren eller spillestedet, for at gøre dem i stand til at afvikle begivenheden, tildele pladser eller underrette dig, hvis begivenheden på nogen måde er blevet ændret, samt komme med vigtige begivenhedsoplysninger.
    • Fan registrering. Nogle af vores arrangementer har forsalg til registrerede fans. Hvis du deltager, behandler vi dine data med det formål at logge dine data for at begrænse ulovlige billetkøb. Du behøver ikke at blive registreret fan, og hvis du bliver afvist, forhindrer det dig ikke i at købe billetter på et senere tidspunkt. For vores fulde ofte stillede spørgsmål vedrørende indsamling og brug af data henviser vi til vores FAQ for Nordamerika eller International.
    • Konkurrencer og henvisninger. Vi anvender dine oplysninger for at bekræfte din tilmelding til et arrangement eller en konkurrence. Du kan også give os din vens personoplysninger, f.eks. via vores henvisningstjeneste for at fortælle vedkommende om vores websted eller for at købe et gavekort. Vi anvender kun din vens oplysninger til at levere de tjenester, du har anmodet om. Din ven kan kontakte os for at bede os om at slette dennes oplysninger.
  2. 2.
    Til vores legitime forretningsinteresser
    • Markedsføring. I overensstemmelse med det, der er angivet nedenfor, og hvor lokale love tillader det, for at kontakte dig med information eller tilbud vedrørende kommende begivenheder, produkter eller tjenester (gælder for markeder, der svarer på lovligt grundlag) – dette kan være via e-mail, via push- og internetnotifikationer, SMS eller på sociale medieplatforme. Du kan til enhver tid ændre dine markedsføringspræferencer,se afsnittet "Dine valg og rettigheder" nedenfor.
    • Annoncering og cookies. I overensstemmelse med det, der er angivet nedenfor, og hvor lokale love tillader det, til at levere skræddersyede annoncer og marketingkommunikation på vores hjemmesider og apps (se vores CookiePolitik for yderligere oplysninger).
    • Markedsundersøgelser og feedback fra fans. For at foretage markedsundersøgelser og - analyser, som hjælper med at forbedre og skræddersy vores produkter og tjenester, eller for at kontakte dig i forbindelse med tilfredshedsundersøgelser, eller for at deltage i brugerundersøgelser (som f.eks. fokusgrupper). Vi inkluderer en frameldingsmulighed til denne form for kontakt, hvis du ikke længere ønsker at modtage dem.
    • Personalisering. For at sikre, at vores kommunikation og hjemmeside er relevant for dig (afhængigt af dit marked). F.eks. når du 'favoriter' bestemte kunstnere og genrer, køber billetter, deltager i events med venner og tilmelder dig et presale, informerer vi dig om lignende begivenheder, som vi tror, du kunne være interesseret i. Vi opretter en brugerprofil med de oplysninger, vi har og hvordan du bruger vores tjenester. Ved at slå personalisering fra får du ingen personlige anbefalinger, og eventuelle nyhedsbreve, du har abonneret på, vil være generiske (har du bedt om at modtage advarsler om specifikke kunstnere eller spillesteder, vil du stadig modtage disse).

      Vi vil stadig udføre profileringsaktiviteter, hvor vi har brug for det, så vi kan levere vores tjenester til dig, for eksempel med henblik på svindelscreening, og når du specifikt anmoder om det, f.eks. i forbindelse med et Presale.

  3. 3.
    Så vi kan håndhæve vores legitime forretningsinteresser
    • For at forbygge, opdage og forhindre ulovlig adfærd, for at beskytte eller håndhæve vores juridiske rettigheder eller som tilladt ved lov. F.eks. for at sikre, at billetter ender i hænderne på ægte fans. Til det formål anvender vi dine oplysninger for at forhindre salg af billetter til en højere pris, misbrug af vores immaterielle ejendom (f.eks. vores eller vores eventpartners brands) bedrageri og andre forbrydelser.
    • Beskyttelse af websted. Dette websted er beskyttet af reCAPTCHA Enterprise, og Googles privatlivspolitik og servicevilkår gælder.
    • Sikkerhed ved arrangementer. Til at beskytte vores fans og sikre sikkerheden af vores og vores eventpartneres drift.
  4. 4.
    Hvor du har givet dit samtykke
    • Markedsføring. Hvor lokale love tillader det, for at kontakte dig med information eller tilbud vedrørende kommende events, produkter eller tjenester (gælder for markeder, der er afhængige af samtykke) – dette kan være via e-mail, push- og webnotifikationer, SMS eller sociale medieplatforme.Du kan til enhver tid ændre dine markedsføringspræferencer, se afsnittet "Dine valg og rettigheder" nedenfor.
    • Lokalitetstjenester For eksempel beder vores apps om tilladelse til at spore lokationer for at kunne gennemgå og foreslå events tæt på, hvor du befinder dig, og for at modtage push-meddelelser om dem eller se dig selv på et begivenhedskort.
    • Annoncering og cookies. Hvor lokale love tillader det, til at levere skræddersyede annoncer og marketingkommunikation på vores hjemmesider og apps (se vores CookiePolitik for yderligere oplysninger).
    • Adgangsforhold. For at behandle dine sundhedsdata, så de opfylder dine tilgængelighedsbehov, hvor specifikt pålagt og udtrykkeligt samtykke fremsættes.
    • Kommercielle partnere. Indimellem samarbejder vi med kommercielle partner, med hvem vi deler data. Disse er tredjepartsdataansvarlige, som vi arbejder sammen med om at levere yderligere merværditjenester, som f.eks. vores rejsepakker, sponsorer eller eksklusive presaletilbud. Under nogle omstændigheder, hvor deling ikke er nødvendig for os for at fuldbyrde den tjeneste, du har bedt om, beder vi om dit samtykke inden deling og fremsætter oplysninger vedrørende, hvad der vil blive delt med hvem.
  5. 5.
    For at beskytte dine vitale interesser
    • Sundhed og sikkerhed. Alle oplysninger, som indsamles af os eller vores tredjeparter i overensstemmelse med gældende sundheds- og sikkerhedskrav, bliver kun anvendt til at kontakte deltagere eller delt med relevante lokale statsansatte. Disse oplysninger bliver slettet regelmæssigt.
Privatlivspolitik
Privatlivspolitik
HVEM DELER VI DINE
OPLYSNINGER MED & HVORFOR
  • Ticketmaster-virksomheder. Indenfor Ticketmaster-koncernen og nedennævnte tilknyttede virksomheder, der leverer tjenester til os såsom markedsføring, profilering, rapportering og teknisk support og produktsupport.
  • Tredjeparter, som udfører tjenester på vores vegne. Vores tredjeparts-tjenesteudbydere, hvoraf nogle kan være placeret udenfor din jurisdiktion. Disse omfatter:
    • Cloudhosting-udbydere, der leverer den it-infrastruktur, som vores globale produkter og systemer er bygget på;
    • Betalingsplatforme, der leverer infrastrukturen til at behandle betalinger
    • Outsourcede kundeserviceteams, som hjælper med at besvare dine forespørgsler;
    • Udbydere af informationssikkerhed, som hjælper os med at holde vores platforme trygge og sikre; og
    • Marketingudbydere, der driver vores dataanalyse, markedsføringskommunikation og reklame.
  • Da vi er en global virksomhed, kan vores tjenesteudbydere variere fra marked til marked, men vi har listet vores vigtigste globale udbydere nedenfor:

    LeverandørBeskrivelse af supportBeliggenhed
    Ticketmaster LLC & Ticketmaster UK LimitedVedligeholder vores billetprodukter og -værktøjer.Nordamerika
    ZenDeskCloud-baserede kundesupporttjenester (kontaktcentre).Nordamerika
    Braintree, en tjeneste fra PayPal Inc.Behandlingsplatform til global onlinebetaling , der muliggør digitale og mobile betalinger på vegne af forbrugere og forhandlere.Nordamerika
    Oracle America Inc.Computerløsninger, der leverer datalagring, cloud-platforme, finansiel behandling og software til infrastrukturstyring.Nordamerika
    OneTrust LLCCloud-baseret administrationssoftware, der leverer automatisering til vurdering af privatliv, scanning af websteder, overholdelse af cookies og håndtering af hændelser og brud.Nordamerika
    Salesforce Inc.Cloud-hostet billetsystem til supporttjenester (CRM, marketingautomation og -analyse).Nordamerika
    Concentrix CVG Filippinerne,Outsourcet kundesupport, der leverer kontaktcentertjenester (en kombination af salgsopkald, kundeserviceopkald og e-mails på tværs af mange billetsystemer).Manila, Mauritius
    Microsoft CooperationComputersoftware og relaterede tjenester.Nordamerika
    Amazon Web Services (AWS)Cloudhosting og infrastrukturservice leverer sikker hosting og opbevaring til computerløsninger.Nordamerika
  • Eventpartnere Eventpartnere er de enheder, vi arbejder sammen med om at arrangere begivenheden, som f.eks. arrangøren, spillestedet eller artisten. Vi deler dine oplysninger med vores eventpartnere, så de kan afvikle begivenheden og af andre årsager, som er beskrevet i deres politikker om beskyttelse af privatlivets fred. Vi oplyser navnet på eventpartnerne, når du køber en billet, så du ved, hvem der modtager dine data, og du vil få muligheden for at tilmelde dig modtagelse af marketingmateriale fra dem. (afhængigt af dit marked)
  • Sælger din billet på Ticketmaster. Hvis du køber eller sælger billetter via vores side, kan vi afsløre dine oplysninger til køberen eller sælgeren (hvis det er relevant) med henblik på ordreudførelse - hvilket betyder, at du får den billet, du har købt, eller betalt for den billet, du har solgt.
  • Tredjepartsprodukter. Hvis du har købt varer eller tjenester, der opfyldes af tredjeparter (f.eks. billetforsikring eller merchandise), deler vi dine data med dem, så de kan ekspedere og opfylde dine ordrer. Når du foretager en betaling online, kan disse blive behandlet af Braintree, en online betalingsudbyder og en service fra PayPal. Se venligst Braintrees privatlivspolitik for mere information om, hvordan Braintree behandler personoplysninger relateret til kreditkortbetalinger.
  • Kommercielle partnere. Disse er tredjeparter, vi samarbejder med om at levere yderligere merværditjenester. Da de kommercielle partnere, som vi samarbejder med, svinger fra tjeneste til tjeneste, anvender vi oplysninger med meget kort varsel for at give dig besked, når dataene bliver delt med dem, og at diss vil blive behandlet i henhold til deres erklæring om beskyttelse af privatlivets fred.
  • Oplysninger i henhold til loven. Vi kan dele oplysninger for at svare på en retskendelse eller stævning. Vi kan også dele oplysninger, hvis loven tillader eller pålægger et offentligt organ eller undersøgelsesorgan dette. Eller vi kan dele oplysninger, når vi undersøger potentielt bedrag.
  • Efterfølgere. Vi kan dele oplysninger med enhver efterfølgende ejer af hele eller en del af vores forretning. For eksempel hvis en del af vores forretning bliver solgt, kan vi udlevere vores kundeliste som en del af den transaktion.

Vi kan dele vores oplysninger af årsager, som ikke er beskrevet i denne politik. Vi informerer dig, inden vi gør dette.

DINE VALG &
RETTIGHEDER

Dine rettigheder og valg kan variere afhængigt af det land, hvor du tager dig adgang til vores tjenester. Disse er blevet opdelt nedenfor. For at købe og få adgang til billetter skal fans først oprette en Ticketmaster-konto og give personlige oplysninger. Dette hjælper os med bedre at imødekomme individuelle fans behov og udstede digitale billetter. Ved at vælge ikke at give dine oplysninger, når de opretter en konto, vil fans ikke kunne købe og få adgang til digitale billetter.

  1. 1.
    Dine valg

    Hvis du har givet os dit samtykke (gælder for vores markeder, der er afhængige af samtykke), kan du trække det tilbage som følger:

    • For at stoppe med at modtage vores marketingmateriale kan du ændre dine præferencer på din konto, følge afmeldingsanvisningen i de e-mails, vi sender dig, eller kontakte os, og så gør vi det for dig.
    • For at framelde dig brugen af cookies og sporingsværktøjer henvises til vores CookiePolitik. Dette kan også gøres ved at opdatere dine præferencer i cookiestyringsværktøjet på et af vores websteder og i en af vores apps.
    • For at framelde dig lokalitetsporing og push-meddelelser kan du ændre indstillingerne på din enhed eller holde din placering deaktiveret. For at stoppe push-meddelelser fra internettet skal duændre dine browserindstillinger.

    I tilfælde, hvor vi har påberåbt os en legitim interesse (gælder for vores markeder, der er afhængig af legitime interesser), kan du gøre indsigelse mod denne procedure som følger:

    • For at komme med indvendinger til modtagelse af vores markedsføring kan du ændre dine præferencer på din konto, følge frameldingsanvisningerne i en af de e-mails vi sender dig, eller kontakte os, og så gør vi det for dig.
    • For at komme med indsigelser til tilpasning kan du ændre dine præferencer på din konto. Kontakt os, hvis denne valgmulighed ikke er tilgængelig, og så gør vi det for dig.
    • For at komme med indsigelser til at blive kontaktet som en del af fan-feedback kan du afmelde dig via mekanismerne i meddelelserne til dig eller kontakte os, og så gør vi det for dig.
  2. 2.
    Dine rettigheder

    Som en global virksomhed er vores fans placeret over hele verden, og afhængigt af dit marked er der specifikke love og regler omkring privatlivsrettigheder såsom GDPR i Europa, LGPD i Brasilien og CCPA i USA Nedenstående rettigheder kan være gældende på dit marked.

    • Retten til at anmode om, at dine oplysninger slettes, ellers kendt som sletning eller begrænset fra videre brug.Retten til at slette eller slette din konto kan ikke gives, hvis du har en billet eller transaktion til en fremtidig begivenhed, selvom du har udskrevet eller modtaget disse billetter, så når begivenheden er overstået, kan denne anmodning udøves. En sletning af din konto vil resultere i tab af adgang til eventuelle digitale aktiver (dvs. NFT'er), som du måtte eje.
    • Retten til at anmode om en kopi af de oplysninger, vi har om dig, også kendt som en ret til indsigt.
    • Retten til at rette, ændre eller opdatere oplysninger, du har givet os (hvis du har en konto hos os, kan du også gøre det ved at logge ind og opdatere dine oplysninger).
    • Retten til at bestride enhver automatisk beslutning, vi tager i forbindelse med dig. En automatisk beslutning er en beslutning, der tages uden menneskelig indblanding, og som har juridiske konsekvenser (f.eks. kreditstatus). Vi tager som regel ikke automatiske beslutninger, men hvis vi gør det, gør vi det klart, hvor sådanne beslutninger bliver taget.

    For at udøve nogen af ovenstående rettigheder, bedes du kontakte os ved hjælp af vores webformular (her) , brug venligst den e-mail, der er knyttet til din konto, for at vi kan finde dine personlige data. Du kan udpege en autoriseret stedfortræder til at indsende anmodninger på dine vegne. For at en autoriseret stedfortræder kan betragtes som verificeret, skal du give den autoriserede agent en underskrevet, skriftlig erklæring om at fremsætte sådanne anmodninger eller en fuldmagt. Vi følger op for at bekræfte din identitet, før vi behandler en stedfortræders anmodning. Hvis disse instruktioner ikke følges, kan det medføre, at vi ikke kan behandle din anmodning.

    Bemærk venligst, at selvom vi omhyggeligt vurderer enhver anmodning, vi modtager, kan dine rettigheder og tidsperioden for at handle på en rettighed variere afhængigt af dit bopælssted, og vi er muligvis ikke altid nødt til at efterkomme dem. Når dette sker, vil vi forklare hvorfor.

    You have certain choices about how we use your information.
    You have rights pertaining to the collection, use, and sharing of your personal information.
    Depending on where you live, you may have specific rights around your personal information. Below we explain what those rights are and how you can exercise them:

    • Disclosure. You have the right to request a report showing the personal information collected, shared, and sold about you.
    • Deletion. You have the right to request that we delete any personal information collected from or about you.
    • Correction. You have the right to request that we correct inaccurate personal information collected from or about you.
    • Opt-Out of Sale/Profiling. You have the right to opt out of the sale of your personal information. This will also opt you out of targeted advertising or profiling. To opt-out click here.
    • Non-Discrimination. We shall not discriminate against you based on your exercise of any of the above rights.

    You may submit a request to enact any of the above rights by clicking here to submit a request or calling us at 855-663-0150. You may also submit your request by mailing a letter to the address at the bottom of this policy. Please be sure to include your full name, email address, and which type of request you are making in your letter.

    Your “Do Not Sell or Share” Rights Under the CCPA. Under the California Consumer Privacy Act (CCPA), California residents have the right to opt out of Ticketmaster sale or sharing of their personal information, as defined by the CCPA. California residents may exercise this right to opt out online by submitting a “Do Not Sell or Share My Information” request here. Alternatively, California residents may submit a request to opt out of sales or sharing by calling us at 855-663-0150.

    To verify your identity, we may collect information such as your full name and email address. This information will be compared to our existing records to verify the identity of the individual submitting the request. We may also require you to confirm your request via an automated email message before responding to your privacy rights request. Depending on the sensitivity of the information requested and the type of request, we may require additional information to verify your identity before responding.  We will respond to your request within 45 days if possible and required under the law. Please note that if you we deny your request, you may appeal this denial by contacting us using the information at the bottom of this policy.

    Personal Information Collected:

    • Names and Aliases
    • Physical Address
    • Phone Number
    • E-Mail Address
    • IP Address
    • Unique Identifiers
    • Interactions with Customer Service
    • Information about transactions made on our services
    • Fan Preferences and Attributes
    • Cookies/Web Beacons - We use tracking tools like browser cookies and web beacons. To learn more about these tools and to control them, please click here.

    Sensitive Personal Information. Please note that we will never use or disclose any sensitive personal information you give us except to provide you with the goods and services you have requested or for the limited purposes allowed under the law.

    Personal Information Disclosed for a Business Purpose or Sold/Shared:

    Categories of Personal InformationPersonal InformationDisclosed for a Business PurposeSoldCategories of Third-Party Recipients
    IdentifiersNames and AliasesxxBusiness Partners, Data Brokers, Technical Service Providers
    Physical Addressxx
    Phone Numberxx
    E-Mail Addressxx
    IP AddressxxBusiness Partners, Technical Service Providers
    Unique Identifiersxx
    Unique Tax Identifiersx Government Entities
    Commercial InformationInteractions with Customer Servicex Technical Service Providers
    Information about transactions made on our servicesxxBusiness Partners, Data Brokers, Technical Service Providers
    Individual’s Preferences and Attributesxx
    Internet/ Electronic ActivityCookies/Web Beaconsxx
    Device Attributesxx
    Sensitive Personal InformatioSSN/TINx Technical Service Providers, Government Agencies
    Health Informationx
    Drivers License/Passport Numberx
    Demographic InformationxTechnical Service Providers
    Precise Geolocationx

    Personal information that you provide for a specific purpose will not be sold or used for targeted advertising or profiling in furtherance of decisions that produce legal or similarly significant effects.

    You may designate an authorized agent to submit requests on your behalf. For an authorized agent to be considered verified, you must provide the authorized agent with signed, written affidavit to make such requests or a power of attorney. We may follow up with you to verify your identity before processing an agent’s request. Failure to follow these instructions may result in our inability to process your request.

    To view our CCPA request metrics, please click here.

    “Shine the Light” Law. If you are a California resident and have an established business relationship with us, you can email us to request a list of the personal information we have shared with third parties for their marketing purposes. We will also give you a list of the third parties that have received your information. You can make a request one time each year. Mention in your email that you are making a "California Shine the Light" inquiry. We will respond within 30 days.

    Do Not Track. Our websites and apps are not designed to respond to "do not track" requests from browsers.

    Our websites respond to global privacy control—or “GPC”—signals, if we detect that a browser is communicating a GPC signal, we will process that as a request to opt that browser and device out of ‘sale’ via cookies and tracking tools on our website. Note that if return to our website from a different device or use a different browser on the same device, you will need to opt out (or set GPC for) that browser and device as well.

Privatlivspolitik
Privatlivspolitik
VI PASSER PÅ
DINE OPLYSNINGER

Vi har sikkerhedsforanstaltninger på plads for at beskytte dine oplysninger. De sikkerhedsforanstaltninger, vi bruger, afhænger af den type oplysninger, som indsamles. Kontakt os, hvis du mener, at en uautoriseret konto er blevet oprettet i dit navn. Vi er ikke ansvarlige for tredjepartswebsteder og -apps. Hvis du klikker på et tredjepartslink, bliver du taget til websteder, som vi ikke har kontrol over. Denne politik gælder ikke for disse websteders privatlivspraksis. Læs andre websteders privatlivspolitik nøje igennem.Vores websted kan også have tredjepartsindhold, som indeholder tredjepartens egne cookies eller sporingsteknologier.

Hvor længe opbevarer vi dine personoplysninger?

Din Ticketmaster-konto. Din konto er din digitale identitet på Ticketmaster. Det er sådan, vi sørger for, at dine billetkøb er sikre og forbundet med en person. Det er også det primære grundlag for at bestemme, hvor længe vi opbevarer dine oplysninger.

Hver gang du køber en billet, logger ind på din konto eller interagerer med os. Vi logger denne aktivitet. Så længe din konto forbliver aktiv, vil vi fortsætte med at opbevare oplysningerne, vi har behandlet, om dig. For eksempel vil vi:

  • Opbevare dine køb eller favoritter, så vi kan anbefale relevante begivenheder
  • Beholde dine billetter, der er tildelt dig, så vi fortsætter med at levere begivenheder til ægte fans; og
  • Holde din konto valideret og sikker.

Dine oplysninger vil blive slettet, hvis du enten (1) anmoder om sletning af din konto, i hvilket tilfælde din konto og tilknyttede oplysninger slettes indenfor maksimalt 90 dage afhængigt af de tidsrammer, der kræves af din lokale lovgivning; eller (2) din konto har 7 års inaktivitet.

Bortset fra denne kontobaserede regel bestemmes opbevaringen af dine oplysninger også på følgende grundlag:

  • For at give dig de tjenester, du har anmodet om. Når du for eksempel køber billetter eller tjenester hos os, kan vi ikke slette din konto, mens du har en kommende begivenhed, da du ikke ville kunne deltage i det arrangement, du har købt.
  • Når en lov kræver, at vi opbevarer dine oplysninger. For eksempel opbevarer vi visse købsoplysninger til regnskabsmæssige og skattemæssige formål, selv efter at du har slettet din konto.
  • Når vi med dit samtykke har behandlet visse data. Hvis du for eksempel har givet os oplysninger om dine tilgængelige behov, og hvis du trækker dit samtykke til denne behandling tilbage, vil vi slette disse oplysninger.
  • Tryghed og sikkerhed. Vi opbevarer også begrænsede oplysninger i separate databaser for at holde vores platforme sikre såsom at opdage og forhindre svig, styrke cybersikkerhedsbeskyttelse og håndhæve vores vilkår og ethvert forsøg på at omgå dem.

Når vores opbevaringsperioder udløber, kan vi enten:

  • Slette oplysningerne på en sikker måde; eller
  • Vi anonymiserer oplysningerne. Hvis vi for eksempel gerne vil rapportere om salg fra år til år, opbevarer vi salgsoplysningerne, men fjerner alle oplysninger, der forbinder salget til personer, der har foretaget købene.

Dataoverførsler

Som en del af en global koncern af virksomheder med hovedkontor i USA kan vi være nødt til at overføre dine oplysninger udenfor dit bopælsland. Dette sker, hvor:

  • Vi er afhængige af delte tjenester, der leveres af Ticketmaster-koncernen, hvoraf nogle kan være placeret udenfor dit bopælsland. For eksempel er vores globale platform designet og vedligeholdt primært fra USA og Storbritannien.
  • Når "world-class acts" turnerer, kan dine oplysninger blive overført internationalt for at give dig en problemfri oplevelse, hvis oplysningerne ikke har basis i dit bopælsland.
  • Vi bruger globale tjenesteudbydere såsom dem, der er nævnt ovenfor.

Når vi overfører oplysninger på denne måde, er der strenge regler på plads for at sikre, at dine data stadig bliver beskyttet til en høj standard. Hvorend vi gør det, sikrer vi, at de relevante sikkerhedsforanstaltninger er på plads. Når dine oplysninger overføres uden for dit lokale marked, bruger vi kontraktmæssige foranstaltninger og interne mekanismer, der fordrer, at modtageren overholder eksportørens privatlivsstandarder. Vi anvender en af de mekanismer, der er anført nedenfor.

  • Kontraktklausuler, såsom standardkontraktbestemmelserne godkendt af Europa-Kommissionen og andre tilsynsorganer, hvor det er relevant.
  • Bindende regler for virksomheden
  • Bindende regler for virksomhedens databehandler

Kontakt Os for yderligere oplysninger eller for at få en kopi af den relevante dokumentation.

Ticketmaster-enheder pr. land

Den dataansvarlige, der behandler dine data, afhænger af, hvilket marked du har en konto eller abonnement på. Ticketmaster-familien af virksomheder leverer også supporttjenester på vegne af hinanden og fungerer derfor som databehandlere på vegne af den dataansvarlige, som du har givet dine data til.

LandSelskabAdresse
AustraliaTicketmaster Australasia Pty Ltd111 Cambridge St, Collingwood VIC 3066, Australia, PO Box 1670, Collingwood VIC 3066, Australia
New ZealandTicketmaster NZ Ltd34 Shortland Street,Auckland Central, Auckland 1010,New Zealand
AustriaTicketmaster Gmbh Niederlassung Wien (Austrian Branch)Alser Str. 21/9, A- 1080 Wien,Austria
BelgiumTicketmaster Belgium N.V.Esplanade 1 box 33,1020 Brussels, Belgium
BrazilTicketmaster Brasil Ltda. / CNPJ No. 42.789.521/0001-10Avenida Nova Independencia, 87
ChileTicketmaster Chile SpACalle Benjamin Nº 2935, Office 802, commune of Las Condes,Santiago
Czech RepublicTicketmaster Česká republika, a.s.Jungmannova 26/15, Nové Město Praha 1, 110 00, Czech Republic
DenmarkTicketmaster Danmark A/SGammel Kongevej 60,5th, 1850 Frederiksberg C,Denmark
FinlandTicketmaster Suomi OyKeskuskatu 6, 00100 Helsinki,Finland
FranceTicketnetChallenge 92, 101 av. François Arago, 92017 Nanterre
GreeceTicketmaster Hellas S.A.26 Vouliagmenis Avenue,Glyfada, 166 75 Athens,Greece
GermanyTicketmaster GmbHSpree-Forum, Alt-Moabit 60, 10555 Berlin (Tiergarten),Germany
CyprusTickethour (Cyprus) LimitedGiannou Kranidioti 10,Nice Day House,6th Floor, Flat/Office 602,1065 Limassol, Cyprus
IrelandTicketline Unlimited Company t/a Ticketmaster2nd floor, College Park House,20 Nassau Street,Dublin 2, D02 VY46
IsraelTicketmaster Israel Ltd.7 Yitzhak Rabin Blvd,Rishon Lezion, Israel
ItalyTicketmaster Italy s.r.l.Via Pietrasanta 14,20141 Milano, Italy
NetherlandsTicketmaster B.V.Regulusweg 5,2516 AC 's-Gravenhage,The Netherlands
NorwayBillettservice ASTorggata 5, 0181 Oslo,Norway
PeruTicketmaster Peru S.A.Calle Bolognesi N° 180, Miraflores, Province and Department of Lima
PolandTicketmaster Poland sp. z o.o.ul. Bukowińska 22b,02-703 Warsaw, Poland
QatarTicketmaster Doha, LLCAl Jaidah Square, Regus Doha Downtown, 63 Airport Road, 1st Floor, Umm Ghuwailina Zone 27,P. O. Box 23289, Doha, Qatar
Saudi ArabiaTicketmaster Arabia Company LLCKing Fahad Road, Al Olaya, P.O. Box 300807, Post Code 12214,Riyadh, Kingdom of Saudi
SpainTicketmaster Spain S.A.U.Paseo San Juan, 104, 6º2ª -Barcelona
SwedenTicketmaster Sverige ABBox 12247, 102 26 Stockholm,Sweden
SwitzerlandTicketmaster Schweiz AGZürichstrasse 125,CH 8600 Dübendorf,Switzerland
United KingdomTicketmaster UK Limited30 St. John Street, London, England, EC1M 4AY
TurkeyBiletix Bilet Dağıtım, Basım ve Ticaret A.Ş.Ayazağa Mah. Azerbaycan Cad.Vadi İstanbul 3B/2-3 Sarıyer –İstanbul,TÜRKİYE
ThailandThaiticketmajor Co.,Ltd 3199 Maleenont Tower, 27th Floor Rama 4 Road, Khlong Tan Subdistrict, Khlong Toei District Bangkok, 10110 Thailand
UAETicketmaster Middle East FZ-LLCUnit 304-305, Block C, Office Park Building, Dubai Internet City, PO Box 502729, Dubai,UAE
South AfricaTicketmaster South Africa Proprietary Limited6th floor, Earlgo Building, 2 Park Road, Gardens, Cape Town, South Africa 8001
MexicoTicketmaster New Ventures S. de R.L. de C.V.Independencia No. 90, Colonia Centro Area 5, Alcaldía Cuauhtémoc, CP 06050, Mexico City
SingaporeTicketmaster-Singapore Pte. Ltd.The Adelphi, 1 Coleman Street, 10-10, Postal 179803
TaiwanTixcraft Inc.10F., NO.270, SEC. 3, Nanjing E.Road., Songshan DIST., Taipei City,10551, Taiwan (R.O.C.)
CanadaTicketmaster Canada Holdings ULC1 Blue Jays Way, Suite 3900 Toronto, ON M5V 1J3, Canada
United StatesTicketmaster L.L.C9348 Civic Center Drive, Beverly Hills, California 90210, USA